fredag 18. juni 2010

Ønskelista til min kjære......

I går kveld da jeg satt og skrev innlegget om knaggrekken fra Bolia, kom min kjære og tittet over skuldrene mine. "Kan du ikke skrive at jeg har en sånn her på ønskelista mi", sa han og pekte på en rød snerten bil i et bilblad. (Var vel egentlig ikke alvorlig ment det der om at jeg skulle blogge om bilen.) Nå har ikke jeg den store interessen for, og kunnskap om biler, så rød bil blir rød bil...men jeg antar at denne bilen her ikke er så langt unna "drømmebilen".


Wikipedia sier dette om bilen:

" Bilen er en Enzo Ferrari, som er en bilmodell fra den italienske bilfabrikken Ferrari. Modellen er oppkalt etter selskapets stifter, Enzo Ferrari, og er utstyrt med en V12-motor på 6.0 liter. Den ble lansert i 2003, og bygges med teknologi fra Formel 1, blant annet karosseri i karbonfiber, sekvensiell girkasse og keramiske bremseskiver.

Enzos V12-motor er den første i rekken av en ny motorgenerasjon fra Ferrari. Motoren er basert på arkitekturen fra V8-motoren i Ferraris søsterselskap Maseratis Quattroporte, og er bygget med den samme grunnarkitekturen og 104 mm boring. Denne arkitekturen vil erstatte de tidligere Ferrari har benyttet i sine V12 og V8-motorer. Ferrari F430 fra 2005 er den andre modellen med en versjon av denne nye motoren."


Ble ikke stort klokere jeg....rød snerten bil er fortsatt rød snerten bil for min del:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails