lørdag 12. juni 2010

Syltetøyglass og te-servise

Det franske syltetøymerket "Bonne Maman" har et kjempegodt syltetøy. Spesielt fersken og aprikos, synes jeg da:) Syltetøyet selges på Ultra Solsiden i Trondheim. Når syltetøyet er oppspist kan syltetøyglasset brukes til litt av hvert. Glasset er dekorativt, og jeg bruker de tomme glassene til telysholdere for store telys, og oppbevaring av perler. Det tomme glasset legges i varmt zalovann slik at etikettene og limet løsner. Deretter skrubber jeg lokket og glasset godt slik at det ikke sitter syltetøyrester igjen.

Se hvor dekorative glassene kan være:



Svigerinnen min er en sikkelig kreativ dame. Et ganske enkelt og hvitt te - servise for barn er freshet opp med kattepus, skrift, striper og runde drops. Ved tegning på porselen brukes porselenstusjer fra Pebeo, som fås kjøpt på bl.a. Panduro. Tusjene fins med både tynn og tykk spiss. Enkle å bruke, også for barn. Etter påtegning skal koppen, fatet etc. tørkes i romtemperatur i ca 24 timer. Deretter varmeherdes det i ovnen på 150 grader i ca 35 minutter.

Til mine barns bursdager har jeg i steden for bordkort laget "bordkrus" med navnet til gjesten, i tillegg til en tegning av enten jente eller gutt. Koppene har gjestene fått med seg hjem - og de har vært like populære som gotteripose:)

Se det fine te- service (opprinnelig hvitt, kjøpt på Ikea) som tante laget til minstejenta vår:


1 kommentar:

  1. nei men det var da hyggelig kjære svigerinne!:) synd at kanna ble knust, men jeg kan jo alltids lage en ny!!!! ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails