onsdag 28. juli 2010

Afrodance og Functional moves

I løpet av denne uka har jeg testet to "nye" timer på et av 3T sine treningssentre i Trondheim. 

Første time ut var timen Functional Moves. Alle jeg har snakket med har skrytt uhemmet av timen, og sagt at dette er timen som kjennes på kroppen dager etterpå. Timen er en tilrettelagt time som sørger for en grundig, nyttig og funkjsonell treningsøkt.

Fakta om timen:
• Vi trener med en step, ei matte og ei vektskive.
• Trening passer for de fleste, og du velger selv hvor tung vektskive du ønsker å bruke.
• Timen er delt inn i tre sekvenser, og alle sekvensene inneholder balanse, styrke av underkropp, styrke av overkropp og kondisjon.
• Bevegelsene er også delt inn i tre sekvenser; Bevegelser framover, bevegelser sidelengs, og bevegelser med rotasjon.
• Alle kropper, menn og damer, i alle aldre har godt av denne type trening.

Timen som jeg var på var veldig bra. Instruktøren var klar og tydelig i utførelsen av øvelsene, og forklarte godt hva som var viktig å tenke på. Jeg aner at kroppen vil føles stiv og støl i morgen..... 


(Bilde lånt fra 3T sin hjemmeside)

Andre time ut var Afro Dans. Må si jeg var meget skeptisk til denne timen, ene og alene fordi jeg ikke er eier av en hofte som automatisk kan utføre afrobevegelser:)

3T har følgende beskrivelse av timen:
Dette er dansetimen for de som har lyst på en artig og god treningstime uten å måtte pugge vanskelige trinn med fancy armbevegelser. På Afro kan du å glemme tid og sted, bare danse og ha det gøy! Ser bevegelsene pene og ryddige ut - danser vi ikke Afro! Ser vi derimot ville og gale ut - er vi definitivt inne på noe.

Jeg var definitivt inne på noe!!! Syntes jeg selv så ut som ei kråke som fortvilt prøvde å få svansen til å gå i noenlunde takt med instruktøren sine bevegelser. Syntes timen var artig og enkel. Ikke mye fiksfakseri, og lette kombinasjoner. Kjente antydning til murring i korsryggen, men jeg antar at dette kommer av uvante bevegelser. Tror jeg har ristet på rompa for resten av året:)



I august starter treningskjeden 3T opp med timen Zumba. Denne timen må jeg også prøve:)

Ellers så kunne jeg ha tenkt meg å prøve Bollywood Dance. Ser utrolig morsomt ut. Må undersøke om det fins slike timer her i Trondheim:)



Jepp...akkurat sånn ja ønsker jeg å lære,
med flatbrødsko og overdel laget av edderkoppnett:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails