tirsdag 14. september 2010

På Loppesirkus med livet som innsats...

Høsten er tia for loppemarked i alle variasjoner. Her i kommunen bruker sanitetsforeningen og ha loppemarkede i en gammel låve. En herlig blanding av alt 
mulig rart, hvor båser, matkrybber og det som er, brukes til å stille ut loppene.  Loppemarkedet i låven bruker å ha en fin og rolig atmosfære, til forskjell fra loppemarkedene i idrettshallen. Hvis man besøker dette loppemarkedet rundt 
åpningstid, må man regne med et "livet med innsats besøk".  Når dørene åpnes 
styrter gamle som unge avgårde i ren 60-meter stil, med mord i blikket, 
brede armer og kommentarer som "fløtt dæ, æ va her først...". 
Rene loppesirkuset!!
I fjor havnet til og med  en loppesirkusbesøkende på sykehuset med brukket fot! 
Jeg er forholdvis ny i dette gamet, og har ennå ikke lært meg hvilke kotymer 
som gjelder - så foreløpig inntar jeg bakerste rad og håper at det er noen lopper igjen etter at gribbene har løpt fra seg galskapen:)

Her er noen vellykkede loppefunn:


Emaljefat er suverene lopper:)
Har betalt mellom 20-40 kr pr stk.


Det største fatet er fra "Design Olden", norskprodusert.
Betalte 30 kr for dette. Hos enkelte brukthandlere
koster slike fat 300-400 kr.



Det store fatet er fra "Eloxsøren", norskprodusert.
Betalte 40 kr for dette.

Flere lopper kommer i neste innlegg:)



3 kommentarer:

  1. Flott fangst! Gleder meg til å se resten du har funnet.
    Takk for hyggelige kommentarer inne hos meg, og at du har lagt deg som følger til bloggen min. Det setter jeg stor pris på.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Heisan du.
    Flotte fargerike lopper du har skaffet deg :)

    Tusen takk for kommentaren på bloggen min. Har sendt mail til Tolletaten og forhørt meg litt.
    Tusen takk skal du ha :)

    Ha en flott kveld!
    :) Susanne

    SvarSlett
  3. Nesten så jeg får en liten følelse at vi bor i samme bygd...;-)

    For sånn var det nemlig her også....

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails