mandag 11. oktober 2010

Tid for ullklær

Nå begynner høstdagene å bli skikkelig kalde, og som seg hør og bør har jeg ryddet i ullklærne til junior og lillefrøken. Ullklær er så og si daglig i bruk fra høst til vår, så det var med undring jeg fant frem ullgenserene, og kunne konstatere at disse var alt for små.....kort i ermene og kort i livet!! Noen har i alle fall vokst siden sist:) Junior og lillefrøken har gjennom hele oppveksten hatt "Nordlandskofta". Synes den er så flott! Nå er begge koftene for små, så vi må nok foreta en rullering. Junior sin kofte går til lillefrøken, og lillefrøken sin kofte går til "lille-kusine" nordpå. På denne måten blir det kun en ny kofte som må strikkes, og junior blir vel snart eier av en ny flott nordlandskofte:) I tillegg til kofte bruker junior og lillefrøken og ha hver sin ullgenser. Lillefrøken skal arve junior sin "Setesdalsgenser", mens junior skal få seg en ny "Mariusgenser".


Grå Nordlandskofte. Den fins også med brunt isteden for grått,
- det er finest synes jeg:)


Junior skal få en blå Mariusgenser.
Den hvite er også ganske fin da....


Mørk blå Setesdalsgenser. Vi har både en mørk blå og en lys grå.

Har du en favoritt-ullgenser?



4 kommentarer:

  1. De er jo helt nydelige:) Gode og varme! Barna dine blir et syn:)

    Klem:)

    SvarSlett
  2. Å, da blir de gode og varme i vinter. Min favoritt er den grå nordlandskofta som du har øverst. Jeg strikket meg en slik for mange år siden, men angrer litt på at jeg ikke lagde kofta i stedet for den ville vært mer anvendelig - genseren blir som oftest for varm inne.
    Det er visst den brune varianten som er originalen.
    Nå sner det ute her, forresten.
    :-)

    SvarSlett
  3. Så deilig med gode ullgensere, tenker barna blir flotte i de. Min favoritt er nok Mariusgenseren..fordi den husker jeg at jeg hadde når jeg var liten og mamma strikka maken til Bamse:) Det var stas kan du tro:)

    Ønsker deg en flott høstuke!

    SvarSlett
  4. Hei! Har du mønster liggende til den siste genseren? Har letet etter noe lignende kjempelenge, uten noe særlig hell. Syns de gamle mønstrene er mye finere :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails