onsdag 15. desember 2010

Frk. Amaryllis er blitt voksen......

Det er utrolig morsomt med blomster som du nesten kan se vokse. For en mnd siden var Frk. Amaryllis en søt liten stengel, men nå har hun jammen blitt voksen. Selve stengelen er hele 66 cm! Tror det er den lengste og mest hurtigvoksende amaryllisen jeg noen gang har hatt. Når blomsten begynner å bli så lang, og tung, blir det problemer å plassere den.Vinduskarmen er den eneste plassen som duger her hos oss.
Har kjøpt en "lillesøster-amaryllis" som jeg håper lar vente å blomstre til jul.....


For ca 1 mnd siden....


Nå i dag er blomsten hele 66 cm lang.


4 store hvite klokker.


Nydelig!


Bruker du å ha amaryllis til jul? Hvilken farge synes du er
penest? Rød er jo julefarge, og røde amaryllis er kjempe flotte -
MEN i år satser jeg på en hvit og naturfarget jul, så årets
amarylliser her i heimen blir hvite.....





3 kommentarer:

  1. Tenk at den er blitt så stor på så kort tid ;)Hvit er Kjempefint :) Amaryllis er bare så nydelig , jeg kjøper meg bestandig amaryllis til jul. Men jeg holder meg til den røde, jeg er så tradisjonell når det gjelder jula .

    Kos deg i kveld :)
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  2. Amaryllis er kjempeflott.
    Jeg synes både rød og hvit er fin, men har satset på hvit i år.
    I fjor ble stilken så lang at jeg skar av og satt den i vase. De stod lenge likevel.
    Hos Skolelyst har jeg også skrevet om amaryllis i dag:-)

    SvarSlett
  3. Som den har vokst - da har den nok hatt det bra!
    Jeg liker de hvite best, selv om de røde også er fine.
    Så koselig utsikt det er fra vinduet ditt.
    Ha ei fin adventshelg.
    :-))

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails