onsdag 12. januar 2011

Gjenbruk på høyt nivå

Fort en tid tilbake fikk jeg en hylle av min kjære pappa. Hyllen laget han på sløyden som guttunge. Den er vel et sted mellom 45-50 år, og tiden har satt sine sjarmerende spor. Tror den har vært til utlån til en av pappa sine brødre, for da jeg skulle rengjøre den fant jeg autograften til min eldste kusine på undersiden av en av hylleplatene:) Hyllen har en dør som kan legges ned forover, og som kan brukes som skrivebord. Jeg har valgt å ta denne bort, for den tar såpass mye plass når den er nedslått, og jeg ønsker å la hyllen være åpen uten dør. Til å begynne med hadde jeg planer om å male hyllen hvit, men jeg har rett og slett ikke hjerte til å gjøre det! Slitt maling, autografer og litt tegning og pennestrek her og der gir hyllen et sjarmerende utseende - og dette KAN jeg rett og slett ikke male bort! Under følger et bilderas av hylla - før, og etter den er tatt i bruk:)


Hyllen i sin helhet.

Skapdøren er nå fjernet.

Tror det mangler en skuff også....

Slitt maling er bare sjarmerende:)

Hyllen henger nå på junior sitt rom, og inneholder nesten bare
"gamle" saker og ting.

Bare "Knerten" og Onkel Richard er av nyere dato.

En hel gjeng med indianere, cowboyere og soldater i tinn.
Fra min kjære sin barndom.



Min egen lesebok "Da klokka Klang".
Boka har rukket å bli sånn ca 30 år tenker jeg:)

En gammel Baron har satt seg på en kanonkule, og er
vel klar for utskytning....

Onkel Richard passer på de gamle politibilene.

En herlig ugle (sparebøsse) fra vår lokale sparebank.
Begynner å dra på årene denne her også:)









4 kommentarer:

  1. Koselig at du tar vare på pappas hylle:) Nei denne har for mye personlig historie til å male over. Artig de gamle tingene du har i også .

    Kos deg i kveld :)
    Klæmma

    SvarSlett
  2. Ja men da var det min mann du så ;) Jeg kom diltende etter med et nattbord ;)At jeg ikke dro kjensel på deg .
    Klæm ijæn ;)

    SvarSlett
  3. hei hei og takk for sist, så i Janne sin blogg at du hadde vært på Bruktbo igår så da var det vel meg du shoppa av da ;) Og hennes mann du traff med stolen, hihi

    det er endel folk innom så jeg kjenner ikke igjen alle men si ifra neste gang du stikker innom da ;)

    Containergirl

    SvarSlett
  4. så flott denne hylla var!! ekstra fin når den har historie ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails