onsdag 25. mai 2011

Hjemmelaget müslibar

Ved en bloggrunde fant jeg oppskriften på hjemmelagede müslibarer inne hos opalveien. Oppskriften finner du her. Superenkel oppskrift som jeg bare måtte teste ut:






Både nøtter og tørket frukt kan varieres. Jeg brukte hasselnøtter,
valnøtter og mandler - og tørket banan chips, tranebær og aprikos.


Etter et par timer i kjøleskapet er müslimassen
blitt såpass fast at det er enkelt å skjære staver/barer.
En brødform gir 20-24 barer.


Barene pakkes enkeltvis inn i celonfan (for å unngå kliss!).
Legg müslibarene i et glass eller i en boks. Ypperlig som
mellommåltid, eller som påfyll etter trening.
(og ikke minst myyye billigere enn de som kjøpes i butikken!)

LAG-SMAK-NYT










 

10 kommentarer:

  1. Får vann i munnen avbildene dine:) Disse ser gode ut:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. namenam! skulle gjerne hatt en slik akkurat nå!:) ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. SÅ morro! Det må prøves en dag :)

    Ha en fortsatt fin dag :)

    Klem :D

    SvarSlett
  4. :-) Så kjekt at du prøvde deg på dem. Fint at du likte dem. Kom på at jeg glemte å skrive i oppskriften min at jeg fordelte massen min i to brødformer.. Men om det stivnet likevel, så betyr vel ikke det noe :-)

    SvarSlett
  5. Namnamnam, jeg har også lyst på! Men ikke spesielt ivrig på å lage da... :P

    SvarSlett
  6. MMmmmm...deilig!
    Lenge siden sist ja...litt bloggtørke her for tiden...får håpe det ikke tar så lang tid til neste innlegg...;)
    Skiltene ja...de er tiltenkt en vegg med litt annet stæsj i tilegg...men har de kommet dit...neida..men det blir nok en gang:) nå er de på ei hylle, skikkelig tøffe er de!!

    ps. får ikke til å velge google konto så må derfor være anonym...aner virkelig ikke hvorfor...null peiling på dette!!
    men uansett, klem fra Ceropegia!

    SvarSlett
  7. Nam, nam... dette så kjempedeilig ut!
    Skal noteres og prøves en dag ღ Så
    koselig at du har min awardfri logo
    på siden din ღ gøy å se :) Ønsker deg
    en riktig flott helg, klem fra Mette

    SvarSlett
  8. Så deilige disse så ut, og skikkelig sundt innhold i dem også. Disse skal jeg prøve, de blir nok gode å ha i sekken på fjelltur.
    Du hadde laget så fin merkelapp, og i et herlig glass så ble det jo rene miljøskaperen.
    Ha en flott mandagskveld.
    klem fra Eva :-)
    PS. Fikk bloggen i orden ved å fjerne haken på "forbli innlogget".

    SvarSlett
  9. Det såg så gott ut , måste laga egna muslibars genast!
    Jag har lagt mig som följare av din blogg :)
    kram/ Jenny

    SvarSlett
  10. Hei:) Jeg lagde disse selv, fant oppskriften på samme sted som deg...nydelig!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails