søndag 10. juli 2011

Gammelt "barberskap" i ny drakt.

For tiden er vi på hytta i nord - og værgudene må sies å være på vår side:) Sommer, sol, varme og maaaange klegg - en helt topp sommer i nord!


Har hatt en opprydding i uthuset på hytta. Morfar sitt gamle skap ble dratt frem. Skapet har høy affeksjonsverdi - som lita jente brukte å jeg ofte å være med mine besteforeldre på hytta (som dengang tilhørte dem), og jeg husker godt at morfar brukte å ha barbersakerne sine i skapet. Skapet er egentlig til dekketøy og sølvtøy, men i dag bærer det derimot preg av å ha huset barberkost og vaskefat. Historiske særkjenne som jeg ikke har hjerte til å male "bort".

Skapet med to skuffer og skapdør.

Skapet i ny drakt. Har fjernet skuffene og døra. Kantene er pusset
med sandpapir sånn at det får et litt slitt uteseende. Det tidligere
barberskapet huser nå hyttas fineste porselen.

"Påskeserviset" fra Egersund har fått hedersplass i skapet.

I morgen blir det innkjøp av maling. Hytta skal få seg et strøk med mørk farge. Spennede å se om jeg finner en farge som blir å passe til hytta:) Kanskje dere har en fin sort/brun farge å anbefale? Rundt vinduene skal det males hvitt, så i løpet av noen dager blir hytta helt ny:)

Ha en fin fin søndagskveld!

2 kommentarer:

  1. Så velkommen til nord, skal dere være, e d`ekke hærlig i nord-norge? Nydelig "barberskap" du har tatt i bruk, ååå kaførr har du ikke døra på, det e jo så fint å bare la den stå åpen med et fint "klede" over. Beklage det jo ikke mitt skap!
    Det fine gamle serviset fortjener en sånn plass, det e nyydelig. Det høres fint ut med hvitt rundt vinduene, så slipper de å tørke sånn ut, har bare lært det engang da det var "in" å ha det mørkt rundt. Ta med deg noe sort/brunt fra naturen rundt hytta, så lager de maling etter hva du har med, er nå mitt råd!
    Ha en fortsatt god søndag, og en trivelig hytteferie i nord.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. For et flott skap. Jeg har også gode minner fra den hytta, brukte å være mye hos tante Gerd om sommeren når jeg var jente. Da var jeg ofte der i flere dager :-)
    Kos dere i nord, og håper dere har hatt fint malevær.
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails