lørdag 29. oktober 2011

Bare innom en liten tur....

...for å ønske dere alle en riktig fin lørdagskveld:) Tiden flyr avgårde, og i en hektisk hverdag blir desverre ikke bloggen førsteprioritert! Regner med at det er flere i blogglandia som tenker det samme som meg...hvor ble denne høsten av???? Tenk - nå skriver vi snart november! Butikkene fylles av julevarer, julebrusen har vært i butikken i snart en mnd, og jeg - ja jeg har for lenge siden laget årets julekort.

Men nå skal jeg jammen ta en pust i bakken - et skikkelig magadrag for å fylle lungene med den skarpe høstlufta. Jeg skal ta en ekstra titt opp på den stjerneklare himmelen og kjenne at jeg virkelig lever:)

Synes Halvdan Sivertsen sin "Nordaførr høstvise" er så fin -
beskrivende for tiden vi har nå, og tiden vi har i vente:

Trolaus og falsk sto sommer'n og frista,
Lova oss liv, men ga oss en høst.
Bjøka står naken alt har ho mista,
Sommer'n han for og det finns ikke trøst.
Og det e dagen som gjer sæ og natta som får,
D'e utrygt der veien te fremtia går
Førr vinter'n våken og vet kor vi bor
Vinter'n e grådig her oppe i nord.
Han vil ta fra oss veian vi for

Veian e smal og tung å hold åpen,
Skipsleia hard når sjøen går kvit.
Sånn har vi lært at vinter'n har våpen,
Sånn har vi skjønt at han akta sæ hit.
Han vil legg stålis rundt elvan så strykan forsvinn,
Gjør svart hav og himmel så båtan går inn
Og bjørka står naken i steinfrosse jord
Men vi ska kle på oss før vinter'n bi stor
Han vil ta fra oss veian vi for
 
 



2 kommentarer:

  1. Ønsker deg en flott søndag og ei riktig fin førjulstid:)

    Klem Trine.)

    SvarSlett
  2. Ei koselig vise!
    Ønsker deg ei fin ny uke!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails