torsdag 20. oktober 2011

Nytt bruktfunn

På den lokale bruktbutikken fant jeg denne benken. Betalte kun 370.- for den. Jeg har ikke så mye erfaring med kjøp av brukte møbler, men jeg syntes ikke prisen var så aller verst:)


Trekket i ullstoff ble revet vekk. Under dette fant jeg et lag med striesekk og en sittepute i skum. I ryggen var det striesekk og en gammel dunpute - alt havnet i søpla! Kunne selvfølgelig ha prøvd å ta vare på det mønstrete ullstoffet, men det var så gammelt og slitt. Ville nok ikke ha tålt en runde i vaskebaljen.....

Var ikke så enklet å fjerne alle lagene med polstring.....hundrevis av spikre og nagler! Slik ser benken ut etter at den er blitt strippet.


Det store spørsmålet jeg stiller meg nå er: 
HVA GJØR JEG NÅ? 
Noen som har erfaring med oppussing av møbler,
gjerne benker, og som har tips til hva jeg kan gjøre?

5 kommentarer:

  1. Kommer ann på hva du vil gjøre med den.
    Skal du ha den inne kan du jo slipe av gammel maling, reparere om det må til, male grunning og male det du ellers ønsker å male. Trekke om og kanskje ha i litt ekstra vatt om den er noe hard å sitte i. Det lønner seg å evt ha en stiftepistol til trekking av slike møbler.
    Om den skal stå inne eller ute må du trekke om til noe som tåler sitt bruk (det vil du få god hjelp til i en evt butikk) Skal den stå ute, kan det lønne seg å lakkere den/beise den så den tåler utelivets luner.
    Masse en kan gjøre, bare å la seg inpirere :)

    SvarSlett
  2. Den var jo helt fabelaktig!!! Kan du ikke male den og sette den i stand omtrent som den var?

    Ingenting er som å finne så gode bruktfunn! :)

    Gleder meg til å se hva du bestemmer deg for.

    SvarSlett
  3. Ahhh....var det din det ja! :) Var innom å så den på tirsdag! Kjempefin!!

    Masse en kan gjøre da, du får surfe litt rundt!
    Voksduk på hadde vært litt kult også hvis den skal stå ute...

    Lykke til! Gleder meg til å se resultatet :)

    SvarSlett
  4. Morsom benk, og som de andre sier så spørs det jo hvilken bruk den skal være til. Det må vel iallefall legges nye planker til sete, så ville jeg nok skrapt av malingen, den ser litt tykk ut!
    Takk for kommentar, og god helg til deg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  5. den var knailltøff!!!!
    Grunn den og mal den. Lag bunn av gamle sengbunner, legg på en madrass...voila en super benk ...:-))

    ønsker deg og dine goood helg

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails