tirsdag 13. desember 2011

Luxus karameller

"Den gode feen" er en av mine favorittblogger. Linda, som driver bloggen, laget her om dagen disse herlige karamellene. Har du ennå ikke besøkt Linda sin blogg bør du absolutt gjøre det!

Myke herlige karameller som nærmest smelter på tungen. Mine karameller fikk et litt annet utseende enn Linda sine....vet ikke hvorfor?? Karamellene kan sammenlignes med Smørbukk- karameller i smak, men med veldig mye mykere konsistens.


 Karamellblandingen skal småkoke i ca en time....

 .....og avkjøles godt før man skjærer små biter.


Jeg oppbevarer mine karameller i kjøleskapet, i en liten kakeboks med mellomleggspapir mellom bitene. De blir lett klissete i romtemperatur, så du bør være effektiv når du skal skjære ut bitene:)

Noen gavepakninger med karameller blir det også. Siden bitene er så klissete, ble hver karamell pakket inn i egen pakning, før alle fikk en felles innpakning. Lekre smakfulle julegaver:)

Er du en søtmons slik som meg bør du absolutt lage disse karamellene! Kan hende at du må få noen i familien til å gjemme karamellboksen på et hemmelig sted - 
de er sååååå gode og forsvinner fort!

LAG-SMAK-NYT!!

6 kommentarer:

  1. Hei hei og takk for fint innlegg og koseleg kommentar. Eg kokte mine karameller i lengste laget, og då sukrar dei seg. Eg har gjort dette ein gong før ved eit uhell, men denne gongen gjorde eg det bevisst. Forrige gong vart dei som deses: http://dengodefeen.blogspot.com/2009/12/stakkars-grete-roede.html (litt meir like dine). Hadde du kremortartari i dine? Det skal forhindrer sukring, og eg hadde det ikkje i mi blanding. Uansett er smaken den same, det er konsistensen som er ulik :) Ha ei fortsatt finfin førjulstid. Klem frå Linda

    SvarSlett
  2. Nok en herlig oppskrift fra deg :)
    Jeg har egentlig planer om å lage karameller , men har ikke bestemt meg for oppskrift . Nå har jeg lyst til å prøve denne ;)

    Klem fra Janne som syns dette var fiiine bilder :)

    SvarSlett
  3. Flinke bloggere rundt om...i disse søte juletider.
    Dine karameller så bedre ut...men jeg fikk forklaringen da jeg leste kommentaren til Linda...hun hadde latt de sukre seg...

    Fortsatt god dag!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. Nammis :)
    Har ikke rækt og laga karameller enda, men det er en plan....ongene maser iallefall om at æ må lag de æ hadde i fjor før de va så goooooo
    men probleme hær i huse e jo at de rækk jo ikke å kom i boxen før de e oppetn ;)
    Ha ei fortsatt flott adventstid Trine :)

    SvarSlett
  5. Mmmmmm... må prøves til helga:)

    SvarSlett
  6. Helt enig!! Laget disse jeg også, og skal si de gikk unna! ;-)

    Mmmmmm.......

    Klem, Rosa

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails