lørdag 21. januar 2012

Det nærmer seg .....

...innflytting på lillefrøken sitt nymalte rom. Venter og venter på at gulvet skal bli skikkelig herdet! Har aldri før malt gulv, så jeg er temmelig nybegynner på det området. Er så redd for at vi skal ta i bruk gulvet for tidlig...Tørketiden er oppgitt til 12 timer, men jeg har latt det tørke ett døgn mellom hvert strøk. Så nå sitter vi nå her og venter da....det kribler i magen etter å få ting på plass:) Har vært litt usikkert på hvordan fargeskala vi skal gå for på tekstiler etc. Lillefrøken har (heldigvis) aldri vært noe særlig opphengt i rosa, så dette er en farge som vi lett slipper unna. Tenkte først å gå for duse/lyse farger, lin og skinn, men det er jo rommet til en 6-årig, så medbestemmelsesretten skal få råde - det blir lilla, i ulike nyanser.


Puffen, som jeg viste i forrige innlegg, har fått seg en lett makeover. Saueskinn på lokket, og semsket skinn på sidene. Lillefrøken har bestemt at oppi puffen skal hun oppbevare glassene med perler. Artig at hun selv har meninger om hvordan hun vil ha det:)


Dette lilla uglestoffet skal jeg sy liftgardin og puter av. 
Kjempe herlige farger, blir helt sikkert å kvikke opp det kritthvite rommet.

Skal jammen ta meg en sniktur opp på rommet, og sjekke gulvet - må vel være tørket nå?


God lørdag til dere som stikker innom:)

3 kommentarer:

  1. Hei,

    Rommet blir helt sikkert kjempeflott! Stilig stoff til gardin :)

    Tror absolutt, og håper, du vil kjenne deg igjen i Stina Saga, da handlingen er lagt til ei bygd du skal være godt kjent i ;) Forlaget har ikke gått ut med detaljene enda om nøyaktig stedsbeskrivelse, men det kommer ... :)

    Ha ei flott helg!

    Klem Renate

    SvarSlett
  2. Hei Trine!
    Så bra at lillefrøkna får være med å bestemme litt selv...ja, for hun skal jo trives der! Puffen med saueskinnet ble ordentlig "snertent" og uglegardiner i lilla blir nok til inspirasjon for henne!
    Du får være litt tålmodig med "gulvtørken" så det ikke flakker av!

    Ha ei super helg!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  3. Herlig puff! Minner meg på at jeg sutet unna en rund sak i kjelleren for leeenge side - kanskje den må fram i lyset igjen? Kan hende det er plass til noe lego oppi det også, hehe.

    Lykke til med nytt rom - tenker dere har begynt å flytte inn nå :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails