tirsdag 10. januar 2012

Uvenn med Blogger

I dag fikk jeg erfare det som mange av dere andre i blogglandia har opplevd - nemlig det å bli uvenn med Blogger! I løpet av den tiden jeg har drevet bloggen min, har jeg ikke hatt ett eneste problem med Blogger - inntil i dag! Det hele (tror jeg, jeg ble såpass svett, stresset og nervøs at jeg nesten ikke husker noen ting, unntatt et klart og tydelig NEEEIII - hva skjer????) begynte med at jeg ville utforske hva "oppdatere Blogger-grensesnittet" var for noe....å utforske noe på data for en ikke-data-nerd er ikke å anbefale! Siden jeg også har en google+ - konto, ble jeg nokså forvirret etter at ha trykket oppdatere Blogger-grensesnittet - for jeg fikk plutselig tilgang til alt som ligger på min googleid: blogginfo, google+ info, innlegg, bilder og kommentarer meg her og der i (for meg) et eneste virrvarr....Som den ikke-data-nerden jeg er, prøvde jeg alt for å komme meg tilbake til det trygge gamle - selvfølgelig virket ikke returpila slik jeg ville - katastrofen var et faktum!!! Lettere, nei nå lyver jeg, veldig veldig stresset (!) begynte jeg vandringen inn i det ukjente for å se om jeg hadde noe retrettmulighet - Plutselig så var den der, den der knappen som spurte om jeg ville tilbake til det gamle grensesnittet. JIPPI - jeg var reddet!!! Før det ukjente ville la meg returnere, måtte jeg svare på en del spørsmål, bl.a. "Vil du lagre malen?" - Malen? Hvafornoe??? Jeg har da virkelig ikke laget noe ny mal, bare lett etter en mulighet for å returnere....jeg trykket NEI! Nå skal det sies at hva slags knapper og kommandoer jeg var innom før alt dette, er, og vil nok alltid være uvisst - men en ting er sikkert - JEG TUKLET IKKE MED MALEN!!! Men da jeg returnerte til bloggen min var malutformingen helt katastrofe. Mørk grønn bakgrunnsfarge og gyselige bokstaver, og ikke nok med det - alle bildene var borte borte vekk! Det var da jeg ropte NEEEEIII - Hva skjer! Selvfølgelig var det ingen innomhus her som kunne svare på det enkle (?) spørsmålet! Kun en ting og gjøre - åpne malutformingen og begynne helt på nytt med å lage en ny mal til bloggen min. Med ny mal dukket heldigvis bildene opp igjen. Så nå har jeg ny mal da - riktignok ikke min drømmemal - men den får funke inntil videre!
Kjenner at jeg fortsatt er litt sur på Blogger, men det går sikkert over:)

Bildet har absolutt tingenting med teksten å gjøre - kun et 
koselig bilde som minner om en koselig tur:)
Sånn....nå er jeg ikke så sur lengre....

3 kommentarer:

  1. O my god ! Jeg hadde fått hetta jeg også ja . Jeg kjenner til den fortvilelsen . Rota meg inn i det nye grensesnittet jeg også. Og var ikke fornøyd med den nye "looken" . Men så oppdaga jeg at jeg kunne tilbakestille , Phu !
    Godt at du fikk redda alle bilder da , og at du nå smiler igjen ;)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Å herregud!!! Stakkars deg!! Jeg føler jeg kjenner følelsen av å være på ukjent grunn.....jeg er igrunn i samme båt...ikke spesielt god i denne data verden! Jeg spurte litt rundt ang. en skrifttype jeg likte så godt, og fikk en oppskrift....men jeg har ennå ikke turt å prøve...skremmede! Men bra det gikk godt med deg og bloggen da! klem:)

    SvarSlett
  3. Takk for kommentar på artikkeleen i Adresseavisen, det er ARTIG:)
    Og du, kjenner meg SÅ godt igjen i hva du skriver her, men er godt å få ut "grugga":)

    God helg fra Trine til Trine:) Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails