mandag 6. februar 2012

Nye bruktfunn

En liten svipptur innom Fretex resulterte i kjøp av en lærveske og en liten stol/krakk. Begge to var nylig ankommet utsalget - de var så ferske at prislappene ennå ikke var kommet på:).





Det store spørsmålet er - hva skal jeg gjøre med stolen? Alltid når jeg kjøper gamle møbler føler jeg en strek trang til å male dem hvit - som regel ender jeg opp med ikke noe maling i det hele tatt:)
Selv om trekket er et kjempefint håndarbeid, ønsker jeg å trekke om setet. Skal prøve å vaske trekket, for deretter å sy et putetrekk av det. Lærvesken skal brukes til å oppbevare papir- og tapetruller.

Hva tror du om stolen? Male, eller ikke?

Fin ny uke ønskes alle som titter innom:)

7 kommentarer:

  1. Å så flotte skatter begge deler :-) . Jeg elsker å male alt hvitt for tiden med fargerikt trekk. Men det er meg. Noen ganger blir det knallfarger også, i gul bengalack og sånt. Men som sagt, nå hvitt hvitt :-)) . Og så lurt da og bruke opp trekket til pute! :-)

    SvarSlett
  2. SÅ flotte gjenstander du har fått tak i :) Jeg tror nok jeg hadde malt den hvit.. men det er jo litt sånn "moten" er for tiden.. etter min egen mote hadde jeg malt den i mørk brun og pussa litt på den, sånn at den ser litt slitt ut, da passer den til mitt inventar.. for jeg har arva det meste jeg har, og det passer ikke å male tingene hvite.. så jeg er ikke med på hvite bølgen :/

    Ps: Jeg kommer ikke inn på siden din i det siste.. i hvertfall ikke med eksplorer.. måtte bruke Chrome for å komme inn.. det er din og en annens blogg jeg sliter med.. Er det bare meg, eller er det fler som sliter med det??

    Ha en flott mandag :) Og en strålende uke :)

    Klem :O)

    SvarSlett
  3. Nok en gang fine ting! Synes krakken var vakker! Blir spennende å se hva du bestemmer deg for :) Godt at du skal bevare trekket iallefall og ikke hive det:)
    Jeg lider av beslutningsvegring når det gjelder oppussing og slikt. Så jeg har ikke noe råd og komme med gitt :)

    God ny uke til deg!

    Ja, ungenes rom ble knallfine! heldige de er!

    SvarSlett
  4. så akkurat maria isabells kommentar, og jeg kommer inn på bloggen din, og får kommentert både fra chrome og explorer.

    mvh kristin kreativius

    SvarSlett
  5. Så flott!!!

    Siden jeg er stor tilhenger av å ta vare på gammelt håndarbeide er det musikk i mine ører at du vil ta vare på det!!!

    Mal den hvit. Hvis du alltid ender opp med å ikke gjøre det, kan det jo være greit å faktisk gjøre det, når den bare er en liten krakk?!?!?!

    Lykke til!
    Gleder meg til å høre hva du bestemmer deg for!

    Håper du får en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Så fint, artig å finne finte ting. Jeg har også hatt et behov for å male hvitt, men som regel ikke gjort det. Det er jeg glad for nå...

    Jeg kjøpte en gang en lignende krakk. Den var allerede malt hvit. Da vi pusset opp gangen i huset vårt, trakk jeg den om. Se resultatet her: http://vigdisalbum.blogspot.com/2010/09/krakken-i-gangen.html

    SvarSlett
  7. Så flotte ting du har funnet...vil også ha en sånn lærveske...husker at bestefar hadde en lignende!
    Ville nok ikke malt krakken...kanskje du må olje den om den er tørr...eller pusse den ned for så og beise den!?! ...så må du kanskje sjekke at den er stødig så det går an å sitte på den, ellers må den kanskje "teites" til. Lykke til.
    Kos deg videre med kvelden!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails