søndag 6. mai 2012

Nytt bruktfunn - og et lite tips

Her i bygda fins det et par bruktbutikker som de aller fleste vet om, men det fins også en antikk-butikk som kanskje ikke er så godt kjent - men som virkelig fortjener å bli nevnt! Nedenfor Melhus Kirke fins det en veldig sjarmerende gård hvor du finner gårdsbutikken "Medalhus Linoljemaling og antikk". Her selges linoljeprodukter fra svenske "Allbäck". Det som er så bra med linoljemaling, er at den ikke inneholder løsningsmiddel, og dessuten er miljøvennlig. Malingen kan brukes på alle underlag som er tørre og rene. Den egner seg spesielt godt til å bruke på renoverte vinduer, men kan også brukes på vegger, gulv og tak.

I butikken kan man også få kjøpt gamle møbler og porselentøy. Jeg fant meg nytt sofabord - endelig! Har lenge lett etter et sofabord med dreide føtter, og endelig fant jeg ett:) Er usikker på om det skal males - enn så lenge får det forbli umalt.....det er kanskje litt høyt i forhold til sofaen, så mulig at jeg skal kappe noen cm av føtterne.


.



Bor du i Trondheimsområdet og er på leting etter gamle skatter, eller linoljemaling, bør du absolutt ta turen til Melhus og "Medalhus Linoljemaling og antikk". Er usikkert på åpningstidene, men den er i alle fall åpen på fredager. Du kan også ta en telefon dit, så åpner de helt sikkert butikken dersom du ønsker å ta en titt:)

Nå skal vi ut og snekre pølsebod til bursdagen til junior. Spennende! Skal nok dokumentere arbeidet, så bilder kommer etterhvert!

GOD SØNDAG TIL DERE ALLE!

4 kommentarer:

  1. Ååååå det dær bordet e bra likt det vi hadde da vi bodde i leiligheta over butikken vår.
    Ga det bort til ei veninne som bor i Håkvik og elsker gamle møbler og ting :)
    Ha en fortsatt fin søndagskveld :)
    Lille

    SvarSlett
  2. Stilig bord! Syns det er litt godt med høye bord jeg! De man får kjøpt nå til dags er ihvertfall for lave. Nydelig modell i innlegget under her :) Så moro!!

    SvarSlett
  3. ** Hei :-) ** Bordet er supert!! Jeg elsker slike bord for tiden. Fikk akkurat fraktet ett helt fra Arendal! Jeg skal på gården du tipser om, tusen takk!! Du vet at jeg holder til på Melhus? :-) Med lille butikken min på Kvål :-)? Klem fra Anita

    SvarSlett
  4. Veldig flott bord!!! Heldig med funnet ditt :)

    Takk for kommentarer, kjempekoselig :)

    Ha en strålende uke :) Lykke til med pølsebodsnekkring!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar til meg:)
"Gode ord er bedre enn gull"

Related Posts with Thumbnails